Y e n n
ENTRIES ABOUT LINKIES FANFICTION
About;
SPM 2014

Liyana Zafirah | Yenn
eLement | Rubies | Ljangg
Shout here;
Talk to much


Credit;
The Cretive!

© 2014 - Full Template by Arrien Amani and someone help me is Mayra and Inficon . Edit by Yenn.

Pinky Promise - Chapter 2
Selasa, 26 November 2013 | 2 Comments
                    

Jei pulang ke korea selepas di pujuk mamanya. Dia pulang ke korea kerana ingin menunaikan janji papanya.
Suho masih dalam dilemma, tak mahu makan mahupun keluar bilik. Sesekali dia akan keluar dan menghirup udara segar di luar rumah. Dia sentiasa bersendirian.
------------------------------------------------
“Ah.. penatnya!”kata Jei yang sudah meletakkan kepalanya di atas sofa

“Kamu rehat la dulu, esok mama nak bawa kamu pergi jumpa kawan mama. Pergi la tidur dalam bilik kamu tu”kata Pn. Shin

“alright mama” jawab Jei sambil melulu masuk ke dalam biliknya.
---------------------------------------------------
/esok pagi/

“Jei!!! Ingat aunty tak? Dan besar kamu sekarang, cantik pulak tu”Kata Pn. Kim sejurus memandang kelibat Jei dan Pn. Shin. Pn. Kim amat gembira dan menyambut mereka.

“ermmm”jawab Jei sambil memandang Pn. Kim

“Ini Pn. Kim la, mummy suho, kawan waktu childish dulu tu. Awak sihat Pn. Kim?”terang Pn. Shin kepada anaknya yng kebingungan itu.

“Ya saya sentiasa sihat Pn. Shin. Kami ada terima berita yang En. Shin dah tak ada, maaf lah kami tak dapat hadir”kata Pn. Kim sambil memeluk rakan baiknya itu.

“Ya, oh, tak apa, saya faham”balas Pn. Shin

Mereka menikmati minum petang di rumah Pn. Kim. Sesekali Jei memandang sekeliling rumah dan mencari kelibat seseorang.

“Mana Suho, dari tadi tak nampak pun?”Tanya Pn. Shin

“Eh, ada kat atas tu, nanti dia turun la tu”Jawan Pn. Kim sambil menjenguk ke atas

“Sebenarnya Jei mama dan aunty ada merancang untuk jodohkan kamu dengan Suho tu. Ini pun atas permintaan papa kamu.”terang mamanya kepada Jei sambil memegang tangan anknya itu

“Ah, kalau dah permintaan papa macam tu, saya terima saya mama, aunty. Tapi suho mahu ka?tanya Jei kenapa Pn. Kim

“Haha, kamu dah setuju bagus lah, pasal suho tu nanti aunty uruskan”jawab Pn. Kim beriya-iya

Tiba-tiba datang seorang manusia dengan muka yang agak cengkung, menyapa mereka
“Suho ke tu? Peliknya muka dia.”kata Jei dalam hati

“Suho tak nak kahwin dengan orang yang suho tak kenal mummy, muktamad”Kata suho memecahkan suasana tadi.

Jei yang di tenung tadi terkejut dan berasa perit didadanya. Suho mengambil kunci kereta dan terus keluar dari rumah

“dia tak pernah ingat aku ka?”ingat Jei dalam hati. Dia berasa sangat sedih dengan perlakuan Suho tadi.
Pn. Kim terkejut dan tidak berkata apa-apa

“Mama jom la kita balik, dah lewat ni. Kami mintak diri dulu aunty”kata Jei sambil menundukkan kepalanya.

“Eh, Jei… Jangan kamu ambil hati dengn suho tu, aunty tahulah nanti nak buat ,macam mana.”kata Pn. Kim dan memaksa dirinya untuk senyum. Dia tidak menyangka anaknya kan berkelakuan begitu.

“Maaf ya Pn. Kim, kami minta diri dulu”maaf Pn. Shin. Dia amat tahu dengan perangai Jei itu.

Jei menarik tangan mamanya dan berlalu dari situ.
---------------------------------------------CONTINUE-----------------------------------


PASTFUTURE


Blogger Syuda Zamirah berkata...

Boleh bukukan cerita nie . terbaik :)

 
Anonymous Tanpa Nama berkata...

Nak lagi! best :')

 

Catat Ulasan